Lietuvos
Rusų dramos teatras

73 sezonas

VILNIUS MAMA JAZZ / NOW VS NOW ir DOMAS ŽEROMSKAS QUINTET

koncertas

  • alt4 val.
  • altDurys atidaromos 18 val.
  • altDviejų dalių koncertas su pertrauka
  • alt2018-11-17


NOW VS NOW (JAV)
 
Jason Lindner – keyb
Panagiotis Andreou – b
Justin Tyson – dr

„Jasonas Lindneris yra muzikos Visata“, – taip apie į „Vilnius Mama Jazz“ sceną žengsiančios amerikiečių grupės „Now Vs Now“ lyderį kartą yra pasakęs legendinis džiazo pianistas Chickas Corea. Ir jis – toli gražu ne vienintelė pasaulio superžvaigždė, atkreipusi dėmesį į šio muzikanto talentą.

Britų roko dainininkas Davidas Bowie 2015-aisiais padarė netikėtą sprendimą – albumą „Blackstar“ nusprendė įrašyti su džiazo muzikantais. Tuo metu niekas to negalėjo atspėti, bet 2016-ųjų pradžioje išleistas diskas tapo paskutiniu roko ikonos darbu – po poros dienų jis mirė nuo vėžio.

Daugiau nei dviejų milijonų egzempliorių tiražu išpirktas „Blackstar“ – jaudinantis, eksperimentų kupinas, keistas ir įkvepiantis darbas, pelnęs „Grammy“, Britų muzikos ir daug kitų apdovanojimų.

Savo „gulbės giesmę“ Davidas įrašė su saksofonininko Donny McCaslino grupe, kurioje grojo ir „Now Vs Now“ lyderis J.Lindneris. Kone visi klavišinių instrumentų garsai, kuriuos girdite šiame išskirtiniame albume, yra įrašyti jo – devyniais skirtingais elektroniniais instrumentais ir fortepijonu.

Įsiamžinęs didelio dėmesio sulaukusiame albume, Jasonas už šį darbą pelnė du „Grammy“ apdovanojimus ir įspūdingą eilutę savo biografijoje, tačiau dar svarbesni – įspūdžiai, kuriuos teko patirti.

Albumą įrašyti padėjęs garsus prodiuseris, ilgametis D.Bowie bendražygis Tony Visconti, išgirdęs Jasono grojimą, pasakė, kad jis – „siųstas iš dangaus“. Savo ruožtu pats J.Lindneris pripažino, kad darbas prie „Blackstar“ dainų padarė didelę įtaką jo muzikiniam mąstymui.

Jei roko gerbėjai, tikėtina, pirmąsyk apie „Now Vs Now“ lyderį prieš porą metų išgirdo dėl darbo su D.Bowie, eksperimentinės muzikos ir džiazo klausytojams jis žinomas kur kas seniau.

Brukline augęs, nuo mažens muzika domėjęsis Jasonas savarankiškai išmoko groti pianinu, vėliau studijavo muziką, įvaldė ir gitarą bei saksofoną, grojo Niujorko džiazo klubuose, mokydamasis iš senųjų šio miesto scenos meistrų.

Dar praėjusio šimtmečio pabaigoje jis vietinėje džiazo bendruomenėje pagarsėjo kaip savo suburto bigbendo lyderis. Muzikanto talentas greitai buvo pastebėtas kolegų – jis buvo pakviestas tapti garsių atlikėjų Lauryn Hill ir Meshell Ndegeocello muzikinių grupių vadovu.

Tačiau šiame dešimtmetyje Jasonas dar labiau išplėtė savo kuriamos ir atliekamos muzikos spektrą. Susižavėjęs sintezatoriais, šiandien savo suburtame kolektyve „Now Vs Now“ jis balansuoja tarp džiazo, fanko, soulo, modernaus r'n'b, „new wave“, devintuoju dešimtmečiu dvelkiančios popmuzikos, elektroninio IDM ir net keistų, iš pogrindžio lendančių „vaporwave“ ir „wonky“ žanrų.

„Atvirai mąstantis vaikis iš Bruklino tapo vienu įdomiausių džiazo klavišininkų, ignoruojančiu žanrų, kultūrų, formatų, technologijų ribas“, – taip apie Jasono kūrybą rašo žurnalas „Jazz Times“, o koncertų rengėjai „Now Vs Now“ kartais net pristato kaip elektroninio artroko grupę.

Tai eklektiška, stebinanti muzika, kurią labai sunku apibrėžti, tačiau ji greitai surado atgarsį melomanų širdyse. 2006-aisiais suburtas trio jau išleido tris albumus. Antrasis iš jų, „Earth Analog“, pasiekė pirmąją džiazo įrašų „topų“ lentelę interneto parduotuvėje „iTunes“ – ir JAV, ir Didžiojoje Britanijoje.

Šįmet išleistas naujausias Jasono, bosisto Panagiočio Andreou ir būgnininko Justino Tysono grupės albumas „The Buffering Cocoon“, pristatytas garsios leidyklos „Jazzland“, vadinamas ambicingiausiu „Now Vs Now“ karjeroje – jo muzikinis audinys itin margas, nors visus kūrinius vienija panaši tema.

Tai įtraukianti, kartais – apokaliptinės nuotaikos muzika apie ateitį. Žmonijos, visuomenės, visos mūsų planetos. Įdomu ir savaip paradoksalu, nes ši jokių žanrų ribų nepaisanti kūryba kritikų dažnai yra pavadinama atkeliavusia iš kito pasaulio. Tokia, kuri apstulbina, bet tuo pačiu ir išprovokuoja šokti.

Idėjomis trykštantys kūriniai, atliekami „Now Vs Now“, šiuo metu yra vienas svarbiausių J.Lindnerio muzikos frontų, tačiau šis kompozitorius, garso dizaineris, aranžuotojas ir prodiuseris neapsiriboja vienu žaidimo lauku.

Jis ir šiandien groja su 11 muzikantų ansambliu „Breeding Ground“, bendradarbiauja su džiazo ir avangardinės muzikos kūrėjais, turi savo elektroninės muzikos projektą „Oscillations“, groja su visame pasaulyje žinomomis Afrikos žvaigždėmis – Benino dainininke Angelique Kidjo ir Etiopijos instrumentininku Mulatu Astatke.

J.Lindnerio talentas ne kartą įvertintas džiazo kritikų. Pavyzdžiui, jis net kelis kartus garsaus žurnalo „Downbeat“ apklausoje išrinktas ryškiausia kylančia žvaigžde – klavišinių instrumentų ir bigbendų kategorijoje. Prieš ketverius metus JAV džiazo žurnalistų asociacija Jasoną išrinko geriausiu atlikėju, grojančiu elektroniniais instrumentais.

Bet titulai – viena, o galimybė gyvai išgirsti šį nepavargstantį naujų garsų ieškotoją – kita. Vienas labiausiai intriguojančių koncertų šių metų „Vilnius Mama Jazz“ programoje – tiems, kurie yra ištroškę netikėtumų ir atradimų.

Tekstas Ramūno Zilnio

DOMAS ŽEROMSKAS QUINTET (LIETUVA)

Domas Žeromskas – p
Leonardas Pilkauskas – s
Mindaugas Vadoklis – tr
Arman Isojan – b
Jonas Gliaudelis – dr

„Vilnius Mama Jazz“ kasmet lankantis garsiems įvairių kartų džiazo meistrams iš užsienio, dalis programos, rengiamos pagrindinėje scenoje, visada skiriama Lietuvos muzikantams. Čia yra pasirodęs ne vienas džiazo veteranas – pakanka prisiminti ne vienus metus savo projektais festivalio publiką džiuginusį Vladimirą Tarasovą, prie kurio pernai prisijungė ir jo senas bendražygis Vladimias Čekasinas. Tačiau šalia legendų stengiamės pristatyti ir jaunus talentus – šįmet jų scenoje tikrai netrūks.

Kai viešojoje erdvėje pasigirsta bambėjimas apie neva išpaikintą ir nuviliančią dabartinių „-niolikmečių“ kartą, tokiems pesimistams norėtųsi parodyti Domą Žeromską. Aštuoniolikmetis pianistas į priekį eina dideliais žingsniais, užkulisiuose jam prognozuojama džiazo žvaigždės ateitis (tik, žinoma, paslėpkite šį puslapį nuo jo, nes visai nesinori, kad pernelyg susitelktų į panašias prognozes).

Ne vieno Lietuvos ir užsienio džiazo festivalio scenoje jau pasirodęs januolis pirmuosius žingsnius džiaze žengė, mokydamasis iš šios muzikos veterano Olego Molokojedovo, vėliau estafetę perėmė kitas garsus šalies džiazmenas Vytautas Labutis, pastebėjęs moksleivio talentą ir įtraukęs jį į savo vadovaujamų kolektyvų sudėtį.

Su grupe „Silent Blast” ir ryškia jaunosios kartos vokaliste Kotryna Juodzevičiūte pianistui teko koncertuoti tarptautiniuose džiazo festivaliuose Serbijoje, Ukrainoje, Estijoje ir Lenkijoje, tačiau dabar jo tinklai užmesti kur kas toliau.

Šią vasarą Domas dalyvavo Bostone vykusiose kūrybinėse dirbtuvėse, kur jaunus muzikantus skvarbia akimi stebėjo JAV džiazo garsenybės – būgnininkė Terri Lyne Carrington ir saksofonininkas Rickas DiMuzio.

Panašu, kad lietuvio talentas padarė įspūdį ir jiems. Renginio pabaigoje Domui buvo pranešta, kad jo laukia pilna stipendija bakalauro studijoms legendiniame Berklio muzikos koledže, kuris išugdė šimtus garsiausių pasaulio muzikantų.

Istorija, kokia Lietuvos muzikos pasaulyje pasitaiko tikrai ne kasdien, tad išgirsti šį jauną talentą – mažų mažiausiai smalsu.

Juolab kad netrukus turėtų pasirodyti ir pirmasis jo albumas, kurį įrašyti padėjo ne tik žinomi Lietuvos džiazo muzikantai, bet ir atlikėjai iš JAV, Švedijos ir Didžiosios Britanijos.

Ne tik puikia grojimo technika, bet ir įdomiu stiliumi išsiskiriantis Domas tarp savo įkvėpėjų mini Keithą Jarrettą, Jacky Terrasoną, Gonzalo Rubalcabą ir kitas pasaulines džiazo žvaigždes.

Mokytis iš geriausių – pagirtina, tačiau labiausiai norisi linkėti, kad šis jaunas lietuvis surastų savo kelią – tokį, dėl kurio ateityje į „Vilnius Mama Jazz“ sceną kaip grupių lyderis sugrįžtų dar ne kartą.

Tikimės, kad taip ir bus, o kol kas – puiki proga įvertinti kylantį džiazo atlikėją, su kuriuo koncerte gros ir dar tik savo galimybes įrodinėjantys, ir jau daug patirties scenoje sukaupę muzikantai.

Koncertas, simboliškai atstovaujantis jaunai, veržliai ir žingeidžiai Lietuvos džiazo kartai. Viskas su tais jaunais žmonėmis gerai. Įsiklausykite ir patys įsitikinsite.

Tekstas Ramūno Zilnio

 

NOW VS NOW (USA)

Jason Lindner – keyb
Panagiotis Andreou – b
Justin Tyson – dr

‘Jason Lindner is a musical universe,’ the legendary jazz pianist, Chick Corea, said about the leader of Now Vs Now, a band from the US. Chick Corea is not the only superstar to have noted the musician’s talent.

In 2015, the British rock singer David Bowie unexpectedly decided to record the album Blackstar with jazz musicians. At the time no one knew that the album released in early 2016 would be the last in the career of this rock icon. Two days later he died from cancer.

Blackstar sold over two million copies and is an exciting work full of experiments, a strange and inspiring work which earned a Grammy, British music and many other awards.

David Bowie’s swan song was recorded with the group of saxophonist Donny McCaslin, where Lindner of Now Vs Now was a sideman. Almost all the keyboard sounds in this exceptional album came from the hands of Linder who played nine different electronic instruments and piano.

Linder earned two Grammy awards and an impressive entry in his bio with this album, but the impressions he experienced are even more important.

When Tony Visconti, the famous producer of Bowie’s albums, heard Jason play he said he was a godsend. Lindner, on the other hand, acknowledged that working with Blackstar made a significant impact on his musical thinking.

If rock fans are likely to have found out about the leader of Now Vs Now for the first time through his collaboration with Bowie two years ago, he was well-known to jazz fans much earlier.

Raised in Brooklyn, Jason taught himself to play the piano and subsequently studied music, mastered the guitar and saxophone, and played in jazz clubs in New York and was an apprentice of New York’s elder masters.

At the end of the 1990s, he became known in the local jazz community as a leader of a big band. His talent was soon noticed by fellow musicians and he was invited to direct Lauryn Hill’s and Meshell Ndegeocello’s bands.

In the past decade Lindner further expanded the spectrum of the music he composed or played. Fascinated by synthesizers, in Now Vs Now he balances between jazz, funk, soul, modern R&B, new wave, pop music of the 1980s, electronic IDM and even strange underground vaporwave and wonky genres.

‘An open minded kid from Brooklyn became one of the  jazz’s most interesting keyboardists with an identity spanning genres, cultures, formats, technologies,’ JazzTimes wrote, whereas Now Vs Now is sometimes even introduced as an electronic art rock group.

This eclectic, charming music which defies definition soon found way to the hearts of music fans. The trio formed in 2006 has released three albums. The second of them, Earth Analog, reached the top of the US and UK iTunes Jazz Charts.

The Buffering Cocoon, the newest album released this year by Lindner and featuring bassist Panagiotis Andreou and drummer Justin Tyson, of the Jazzland Recordings label, contains the most ambitious compositions of Now Vs Now to date. The mix of music on the album is varied, although all compositions have a similar theme.

The album features compelling, sometimes apocalyptic music about the future of humanity, society and the planet. It is interesting and paradoxical, because the music which escapes a specific genre is often defined by the critics as extra terrestrial. The music surprises, but at the same time makes you dance.

Compositions packed with ideas performed by Now Vs Now are currently the focus of Lindner, although the composer, sound designer, arranger and producer is not confined to one playing field.

Today he leads the 11-piece band Breeding Ground, collaborates with jazz and avant-garde music composers, collaborates in his electronic project called Oscillations, and serves as keyboardist for such African stars as singer Angélique Kidjo (Benin) and instrumentalist Mulatu Astatke (Ethiopia).

Jazz critics have praised Lindner’s talent on many occasions. For example, he topped the Rising Star (keyboard and big band) category in the Downbeat critics poll. Four years ago the US Jazz Journalists Association elected Lindner as the best electronics player.

But titles aside, this is a unique opportunity to hear this relentless seeker of new sounds. One of the most intriguing shows of Vilnius Mama Jazz this year is for those who are hungry for surprises and discoveries.


DOMAS ŽEROMSKAS QUINTET (Lithuania)

Domas Žeromskas – p
Leonardas Pilkauskas – s
Mindaugas Vadoklis – tr
Arman Isojan – db
Jonas Gliaudelis – dr

In addition to the famous international line-ups of the Vilnius Mama Jazz festival, the main stage of the programme always features Lithuanian jazz musicians. Veterans of the Lithuanian jazz scene – such as Vladimir Tarasov who has appeared several times, including last year with his long-time stage collaborator Vladimir Chekasin – and young talents who will not be in short supply this year are regularly part of the festival programme.

When we hear the odd mumblings in the public space of the allegedly spoilt and disappointing teens today, such pessimists should meet Domas Žeromskas. The 18-year-old pianist shows real promise as a future jazz star (but don’t let him see this in case he gets carried away by such predictions).

The musician has appeared both on the Lithuanian and international jazz festival scene, but his path started from the lessons by Oleg Molokojedov, a music veteran, followed by those of the famous country’s jazzman Vytautas Labutis, who recognized Domas’ talent and included him in his groups.

The pianist has played as a member of Silent Blast together with young vocalist Kotryna Juodzevičiūte at international jazz festivals in Serbia, Ukraine, Estonia and Poland, but his collaborations today reach much further.

This summer Domas participated in the creative workshop in Boston, where young musicians were keenly observed by such US jazz stars as drummer Terri Strands Carrington and saxophonist Rick DiMuzio.

It looks like the Lithuanian talent has made an impression on them. At the end of the workshop he was informed that he had been granted scholarship for the Bachelor Degree studies in the legendary Berklee College of Music with a distinguished list of alumni.

This is a rare story in the Lithuanian music scene, so watch the space for this young talented musician.

Domas is about to release his first album. His collaborators include not only well-known Lithuanian jazz musicians, but also musicians from the US, Sweden and Great Britain.

The musician, who demonstrates both an excellent technique and an interesting style, cites Keith Jarrett, Jacky Terrason, Gonzalo Rubalcaba, and other global jazz stars as having a strong influence on him.

Learning from the best is commendable, but above all one would like to hope that this young Lithuanian musician will find his own path and  return as a leader to the Vilnius Mama Jazz scene many more times.

We hope that this will be the case, meanwhile this is an excellent occasion to assess the rising jazz performer in the line-up of both young and experienced jazz musicians.

The concert symbolically represents the vigorous and curious Lithuanian young jazz generation. All is fine with these young people. Listen and you will see.


Festivalio pasas, galiojantis visuose festivalio koncertuose:
http://www.tiketa.lt/LT/vilnius_mama_jazz_i_festivalio_pasas_19987

Organizatorių informacija

 

Renginio repertuaras

2018 m. lapkričio 17 d. 19:00 val.

bilietai