Lietuvos
Rusų dramos teatras

72 sezonas

Lietuvos rusų dramos teatras baigia sezoną gastrolėmis Sankt Peterburge

Lietuvos rusų dramos teatras (LRDT) savo 71-ąjį sezoną baigia gastroline išvyka į Sankt Peterburgą (Rusija). Gegužės 31 d. tenykščio A. Briancevo vardo Jaunojo žiūrovo teatro scenoje, tradicinio tarptautinio teatrų festivalio „Raduga“ programoje  bus suvaidintas LRDT spektaklis W. Shakespeare‘o „Karalius Lyras“.

Šis vilniečių teatro svarbus pasirodymas užsienyje reikšmingas ir LRDT vadovui režisieriui Jonui Vaitkui. Prieš 43 metus jis baigė mokslus tuometiniame Leningrado teatro institute LGITMiK (dabar Sankt Peterburgo valstybinė teatro meno akademija), garsaus režisieriaus ir pedagogo Zinovijaus Korogodskio (1926-2004) studijoje prie Jaunojo žiūrovo teatro. Z. Korogodskis 1962-1986 m. vadovavo šiam teatrui, pernai čia buvo iškilmingai paminėtos šio žymaus rusų teatro menininko, J. Vaitkaus mokytojo, 90-sios gimimo metinės.

– Tuomet, studijuojant pas Z. Korogodskį, man buvo tekę ir vaidinti šio teatro scenoje, tad ši mūsų teatro išvyka yra man reikšminga dar ir kaip sugrįžimas į „pradžių pradžią“, – sako LRDT vadovas J. Vaitkus. – O kalbant apie praėjusį 71-ąjį LRDT sezoną, manyčiau, tai buvo itin sėkmingas sezonas. Mūsų teatras visaverčiai įsiliejo į bendrą Lietuvos profesionalių dramos teatrų panoramą, pelnė ir plačios – tiek rusakalbės, tiek lietuvių – publikos dėmesį, sulaukė solidžių profesionalų rimtų vertinimų. Teatras buvo pirmąkart taip gausiai nominuotas ir apdovanotas per „Auksinių scenos kryžių“ ceremoniją. Apdovanojimus pelnė mūsų spektaklis „Kodas: HAMLET“ (rež. Olga Lapina), geriausios aktorės titulą pelnė aktorė Jevgenija Gladij, geriausios teatro kompozitorės titulą pelnė Rita Mačiliūnaitė-Dočkuvienė, buvo apdovanoti spektaklių „Septyni fariziejaus Sauliaus penktadieniai“ kūrėjai. Manyčiau, tai yra mūsų teatro kūrybinės veiklos, socialinės politikos ir pilietinės pozicijos teisingos krypties pasirinkimo ir nuoseklaus jos vykdymo rezultatas.

Gražia mūsų teatro tradicija tapo pradėti sezoną naujos pjesės pasauline premjera. Ir šis sezonas buvo pradėtas maskviečio Aleksandro Andrejevo pjesės „Septyni fariziejaus Sauliaus penktadieniai“ absoliučiai pirmuoju pastatymu. Dramaturgė Gabrielė Labanauskaitė drauge su jau pastoviai su mūsų teatru bendradarbiaujančiu režisieriumi iš Latvijos Georgijumi Surkovu ir mūsų teatro aktoriais sukūrė unikalų dokumentinį spektaklį #TEVYNE. Buvo įgyvendinta mūsų teatro artistės ir gabios dailininkės Jevgenijos Rusakovos iniciatyva ir svajonė, kuriant rafinuoto estetiškumo spektaklį vaikams „Pasaka apie carą Saltaną“, o sezono pabaigą vainikavo išsyk publikos pamėgtas efektingas spektaklis „Legenda apie Didįjį Kombinatorių“ pagal I. Ilfo ir J. Petrovo romaną „Dvylika kėdžių“, kurį sumąstė ir realizavo režisierius Rolandas Atkočiūnas su savo pastovia tarptautine kūrėjų komanda (kostiumų dailininkė Jolanta Rimkutė, kompozitorius Giedrius Puskinigis ir dailininkas iš Latvijos Martinšas Vilkarsis), ir kuriame ryškiai pasirodė beveik visa LRDT aktorių trupė.

Taip pat svarbu, kad sezono pradžioje LRDT aktoriaus Aleksandro Špilevojaus pjesė lietuvių kalba „Neišmoktos pamokos“ laimėjo pagrindinį prizą D. Tamulevičiūtės vardo lietuviškos dramaturgijos konkurse. Šio mūsų teatro spektaklio premjera įvyks šio rugsėjo pabaigoje, per D. Tamulevičiūtės teatrų festivalio atidarymą.

Šiuo metu jau vyksta repeticijos spektaklio pagal B. Shaw pjesę „Pigmalijonas“, kurį režisuoja jauna režisierė, Tbilisio teatro instituto auklėtinė Linda Urbona. Premjera numatyta rugsėjo mėnesį. Taip pat yra sutarta su dramaturgu Mindaugu Valiuku ir režisieriumi Georgijumi Surkovu dėl dokumentinio spektaklio iš mokinių gyvenimo (darbinis pavadinimas „Mokyklinė drama“) pastatymo šį rudenį. O spalio mėnesį režisierius Oskaras Koršunovas čia pradės repetuoti Mariaus Ivaškevičiaus pjesę rusų kalba „Rusiškas romanas“, kurio premjera numatyta kitų metų sausio mėnesį.

– Kaip yra žinoma, naujame sezone, kitų metų pavasarį, baigiasi Jūsų vadovavimo Lietuvos rusų dramos teatrui antroji kadencija. Kokie yra Jūsų kūrybiniai planai, ir kaip Jūs planuojate savo tolimesnį kūrybini vaidmenį šio teatro gyvenime?

– Dėl savo artimiausių kūrybinių planų šiame teatre dar nesu galutinai apsisprendęs, todėl dar palūkėsiu juos skelbti. Pirmais ateinančio sezono mėnesiais teatre virs intensyvus darbas, tad dar turiu šiek tiek laiko apsispręsti. Nesu linkęs perdėm sureikšminti mano vadovavimo teatrui antros kadencijos pabaigą. Man aišku tiek, kad neketinu staigiai nutraukti savo kūrybinės veiklos šiame teatre, o kokia forma tai vyks, nėra itin svarbu. Mano vadovavimo metais padarytas įdirbis, įvykę teigiami pokyčiai šio teatro gyvenime, jo vis didėjantis matomumas plačioje Lietuvos kultūros panoramoje suteikia galimybę manyti, kad mano dalyvavimas šiame procese dar neišsėmė visų perspektyvų. O kad problemų yra, tai nėra niekam naujiena, ir drauge su kolektyvu tas problemas spręsime.

Viena iš numatomų naujovių yra mūsų teatro Mažosios salės programa, kur bus pristatomos publikai jaunų kūrėjų paraiškos galimiems spektakliams. Taip bus ruošiamasi naujos antros modernios mūsų teatro scenos atidarymui, kurios statybą numatyta pradėti šiemet, ir kuri ateityje turės savarankišką repertuarą.  Iš to būsimo sąrašo galiu paminėti jauno režisieriaus, LMTA studento Augusto Gornatkevičiaus paraišką spektakliui pagal Gerharto Hauptmano dramą „Vieniši“, kurioje užimti tiek LMTA studentai aktoriai, tiek LRDT ir kitų teatrų brandūs artistai. Tai pat čia ketinama parodyti mano vadovaujamo LMTA kurso aktorių parengtą paraišką spektakliui pagal Augusto Strindbergo „Kreditorius“, savarankišką LRDT jaunų aktorių (režisuoja A. Špilevojus) darbą pagal Mariaus fon Marienburgo pjesę „Išsigimėlis“.

LRDT informacija